Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (12. část)

20. května 2017 v 22:43 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Pondělí 3. dubna 2017

Ráno vstáváme už před pátou, abychom se stihli alespoň trochu nasnídat, a pak už odcházíme strmě z kopce dolů na hlavní cestu, kde nás na zastávce nabírá autobus společnosti Go Orange!

Naše zastávka je po cestě Queenstownem první, takže si vybíráme místa dle libosti a vyrážíme s Jasonem (řidič) vstříc Milford Sound. Počasí má být ideální, tak snad vše vyjde na jedničku.

V Queenstwonu zastavujeme ještě asi na sedmi zastávkách, při kterých se autobus naplní tak z 50%, nicméně po cestě v městě Te Anau k nám ještě asi 15 dalších lidí přistoupí. Nicméně s Terkou máme trošku obavu, kolik Číňanů s námi bude cestovat. Ti jsou totiž hrozní, opravdu. Fotí každou blbost, jako například šutr u cesty nebo i ten sebemenší horský potůček.

Nakonec jich máme v autobuse "jen" šest. Ale i tihle jsou fakt dáreček. Z autobusu vždy vyskočí první, ale zpátky vždy přijdou jako poslední a musí se na ně vždycky čekat.

Cesta autobusem, která se zastávkami zabírá 5 hodin, není nakonec tak strašná, jak jsem si představoval. Náš řidič je skutečně super člověk, popisuje všechna více i méně významná místa po cestě a sem tam přidá i docela povedený vtípek. Myslím, že jsme měli štěstí, že jsme narazili zrovna na něj.

Každopádně, vždycky jsme se s Terkou smáli těm turistům, co vždycky vyskočili z autobusu, nafotili pár fotek a během pár minut naskočili zpět a pokračovali v cestě. No… Na tomhle výletu to takhle bohužel taky děláme. Stavíme asi třikrát, a i když jsou to fotogenická místa, moc se nám fotit nechce, protože to fakt vypadá divně - 50 lidí v řadě fotí jednu věc. Ale co už, pořád je lepší vidět Milford Sound s trapnými zastávkami po cestě, než jej nevidět vůbec.

Po příjezdu do fjordu ihned naskakujeme na loď a začíná naše dvouhodinová cesta skrz celý fjord až na otevřený oceán, kde se hned otáčíme a vracíme se zpět. Fjord je to skutečně pěkný, užíváme si každý okamžik, tím víc, když nám k tomu uvařili chutné fish and chips. Trošku si připadáme jako v Norku, tam bych dokonce řekl, že jsou fjordy ještě o trošku hezčí a rozhodně několikanásobně větší, ale i Milford Sound je super!

Vrchol výletu lodí nastává, když přídí, kde mimochodem s Terkou stojíme a máme ta úplně nejlepší možná místa, najíždíme až pod více než stometrový vodopád. Při slunném dni se nám dostává parádního osvěžení. Mimochodem, u tohoto vodopádu měl v nějakém filmu vystrkovat prdel Hugh Jackman :-)

Po návratu ke břehům opět nastává rychlý přesun do autobusu a cesta zpět do Queenstownu. Od břehu tedy míříme strmě vzhůru, kde projíždíme i hodně šíleným tunelem, který je dlouhý přes jeden kilometr, vede přímo horou a je v něm sakra tma. Projet si to v našem autě by určitě byl větší zážitek, ale znovu, nedá se svítit.

Pak už na nás doléhá únava z dlouhého cestování, takže podstatnou část cesty zpět prospíme. Do Queenstownu se vracíme už za tmy, ale s vědomím, že navzdory překážkám jsme se opět podívali na jedno z mnoha krásných míst Nového Zélandu.

Úterý 4. dubna 2017

Dnes už konečně budeme mít auto! Sice jen půjčené, ale alespoň se budeme opět moci přesunout někam dál a hlavně - po vlastní ose! Většinu dopoledne strávíme chystáním se na cestu, a i když máme auto vyzvedávat na letišti až v 9 večer, přijíždíme sem už okolo páté, kde nám hned (k našemu překvapení) dávají klíčky a my můžeme vyrazit.

Než tak ale učiníme, musím si zavolat. Již delší dobu mám totiž domluvenou telekonferenci s pár vedoucími v Helle, kde jsem před odjezdem dělal, abychom prodiskutovali můj případný návrat do této firmy. Spojení se k mému překvapení daří na první pokus, bavíme se víceméně nezávazně, ale podle rozhovoru jsem vycítil, že to s mým návratem vypadá více než nadějně. Navíc bych se měl dostat na pozici, která mi byla nabídnuta, než jsem Hellu opustil. Že by osud?

Hovor trvá 40 minut, takže před sedmou večerní už sedíme v "našem" novém autíčku, kterým je Nissan Tida. Vracíme se tedy naposledy k Aničce a Ondrovi, kteří se už mezitím vrátili z třídenního výletu, a zaleháme, abychom brzo ráno mohli vyrazit za dalšími zážitky.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.