Duben 2017

Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (10. část)

28. dubna 2017 v 22:05 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Pátek 31. března 2017

Místo v Glenorchy se probouzíme v Queenstownu s tušením, že naše auto to má za sebou. Po snídani okolo deváté ranní si říkáme, že už bychom mohli zavolat do servisu, třeba už se na auto podívali, případně se jim jen připomeneme, aby nezapomněli.

Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (9. část)

26. dubna 2017 v 22:38 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Čtvrtek 30. března 2017

Ráno v poklidu snídáme a dáváme prát naší první várku prádla. Dohromady to vidíme tak na tři, a protože jsou šňůry docela obsazené, chceme si to rozložit klidně i na víc dní. Dnes nemáme nic zásadního, protože zítra chceme jít na další celodenní výlet, takže nejprve pojedeme k místnímu Lake Sylvan a poté si dáme hodinovou procházku okolo vesničky.

Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (8. část)

25. dubna 2017 v 9:44 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Úterý 28. března 2017

Ráno snídáme společně se sousedem z Nového Malína a pak se každý vydáváme vstříc vlastnímu programu. Mně už je docela dobře, ale i tak nemáme v plánu nic zásadního. Procházíme se po Queenstownu, kde zastavujeme v informačním centru, a pak na oběd jdeme do místní proslavené "burgrárny" Fergburger. To je relativně malé bistro, nicméně frčí to tu neuvěřitelně. Řada až ven, u grilu asi 7 kuchařů a dělají burger za burgerem.

Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (7. část)

23. dubna 2017 v 22:19 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Sobota 25. března 2017

Den velkého výšlapu. Čeká nás totiž převýšení 1200 metrů na vrchol Roys Peak, ze kterého jsou nádherné výhledy na hory všude okolo. Předpověď počasí ale nelhala, a tak ráno jsme svědky zamračeného nebe, nicméně věříme, že vše nakonec bude tak jak má, a sice že se oblačnost během dopoledne rozpustí.

Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (6. část)

19. dubna 2017 v 7:57 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Středa 22. března 2017
Zmýlená neplatí, nakonec toho dnes nemáme moc v plánu, a tak přes Greymouth jen projíždíme a pokračujeme jižně k ledovcům Franz Josef a Fox Glacier. Ale hezky od začátku.

Ráno máme v plánu akorát hodinovou túru k vodopádu Devil´s Punchbowl, který je vysoký 131 metrů. Podívaná je to vskutku fajn, ale faktem zůstává, že v Norsku jich je takových skoro na každém rohu :-)

Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (5. část)

17. dubna 2017 v 10:22 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Neděle 19. března 2017

Den odpočinku. V podstatě celý ho trávíme v kempu, případně na nákupech ve městě, protože další dny máme namířeno do Arthur's Passu, kde nebude ani obchod, ani telefonní signál.

Tento den je pak významný jedině asi v tom směru, že jsme po delší době měli na snídani vajíčka, že jsme si poprvé na cestách mohli vyprat a konečně využít zásuvek k tomu, abychom dobili mobily, notebook a externí nabíječku.

Jižní ostrov Nového Zélandu den za dnem (4. část)

4. dubna 2017 v 11:17 | Petr Matěj |  Nový Zéland
Čtvrtek 16. března 2017
Další brzké vstávání a stejně jako o den dříve, i dnes máme v plánu vyrazit z kempu v 8 ráno. To se nám vcelku daří a po pár minutách jízdy jsme v Marahau. Přijíždíme k základně rodinné firmy s kajaky, kde se zapisujeme, platíme naši rezervaci a o půl deváté už nasloucháme instrukcím naší průvodkyně Kate.