První větší výlet - Northland a Coromandel (ČÁST 1)

9. dubna 2016 v 8:41 | Petr Matěj
Po třech měsících, které jsem strávili víceméně v práci, jsme se konečně vydali na větší výlet. Vzhledem k tomu, že se blíží jiná práce (balení kiwi ve skladech), chtěli jsme mít alespoň pár dní na cestování a odpočinek od práce. Během deseti dní jsme procestovali celý Northland (oblast severně od Aucklandu) a také poolostrov Coromandel. Po návratu do Opotiki jsme zjistili, že sběr (a tedy i balení) ještě nezačal, a tak jsme ještě pět dní chodili do sadů a od Velikonoc již budeme balit. Ale zpět k výletu. Jaký vlastně byl a co jsme všechno viděli?

DEN PRVNÍ (úterý 8. března)

První den je takovým přípravným dnem. Vstáváme trošku později než obvykle, v klidu snídáme a pomalu se balíme na cestu. Bereme jen to nejnutnější (čili asi dvě třetiny našich věcí :-) ), zbytek necháváme doma. Auto máme už od předchozího dne předělané tak, abychom v něm mohli spát a o půl druhé odpoledne opouštíme Opotiki. Zastavujeme ve Whakatane, které je vzdálené zhruba 50 km. Tam nakupujeme jídlo na prvních pár dní, čili krabici máme plnou konzerv a trvanlivých potravin :-)

Z Whakatane se přesouváme za městečko Waihi, kde poprvé přespáváme v DOC (Department of Conversation) kempu, což jsou místa, kde je možné legálně přespat ať už přímo v autě, nebo ve stanu. Za nocleh se platí drobný poplatek a obvykle je v kempu suchý záchod a zdroj užitkové vody, který v nejednom případě představuje nějaký potok nebo říčka.

Systém placení je v těchto kempech inspirativní - vyplníte papírek, ústřižek z něj dáte za okno auta a peníze s papírkem vložíte do složky, kterou hodíte do schránky. Žádná recepce tu neexistuje, všude ale platíme, jednak proto, že není důvod nezaplatit a druhak taky proto, že kempy objíždí jejich správci a v případě, že nemáte za oknem ústřižek a ve schránce není potřebný obnos peněz, dostanete nemilosrdně pokutu.

DEN DRUHÝ (středa 9. března)

Z kempu odjíždíme časně ráno a míříme do Aucklandu, kde máme dopoledne domluvené setkání s Imrozem. To je člověk, od kterého jsme koupili naše auto. Měli jsme pár věcí, na které jsme chtěli, aby se podíval. Přišli jsme na to, že máme sjeté brzdové destičky, ačkoliv nám při koupi namlouval, že s autem je vše v pořádku a nebudeme muset platit extra ani dolar. 400 dolarů za výměnu brzdových destiček jsme ale vypláznout museli, přeci jenom lepší mít funkční brzdy, než abychom se někde vybourali.

Odpoledne pak už míříme z Aucklandu dále na sever. Večer přijíždíme do Kaiwaky, kde je kemp zdarma, k dispozici máme za malou úplatu i teplou sprchu.

DEN TŘETÍ (čtvrtek 10. března)

Třetí den je fakticky prvním, kdy "výletujeme". Z Kaiwaky se přesouváme do Whangarei, kde trávíme prakticky celý den. Parkujeme u obchodního centra a vyrážíme na obhlídku města. Přes centrum se dostáváme k přístavu, u kterého je spousta hezkých původních budov. Další zastávkou je naučný park za městem, kde mimo jiné chování také symbol Nového Zélandu - ptáka Kiwiho.

Sám jsem si myslel, že až přijedeme na Zéland, budeme kiwiho vídat na každém rohu. A ono ejhle, kiwi nikde. Pokud se nám zadaří uvidět ho ve volné přírodě, budeme mít skutečně štěstí. To ale máme svým způsobem i v této chovné stanici. Kiwi totiž většinu dne tráví ve svém příbytku a moc nevylézá. Nicméně my přijíždíme právě ve chvíli, kdy probíhá krmení, a tak po chvíli máme konečně příležitost vidět kiwiho na vlastní oči, takže i kdybychom už jej nepotkali ve volné přírodě, tak alespoň tady se nám to podařilo.

Tím ale ve Whangarei nekončíme. Přesouváme se na záchytné parkoviště, ze kterého vyrážíme na procházku lesoparkem. V něm trošku bloudíme a dostáváme se do časové tísně, protože ještě chceme k vodopádům, které jsou ještě zhruba půl hodiny pěšky. Nakonec po chvilkovém váhání volíme cestu pěšky podél řeky. U vodopádů se vyfotíme a ještě volíme možnost vyšplhat se nahoru. Tam vidíme místního "blázna" jak zhruba z 20 metrů skáče dolů - přežil :-)

Večer se přesouváme do vesničky Tutukaka, kde přespáváme společně s dalšími třemi auty přímo na pláži.

DEN ČTVRTÝ (pátek 11. března)

Další den zahajujeme cestou do Matapouri, kde se dle průvodce nachází jedna z nekrásnějších pláží v Northlandu. A světe div se, průvodce nelhal a tato pláž za pár chvilek rozhodně stojí. Pláž je ze dvou stran obehnána kopci, vlny jsou tak skutečně malé. Jak na potvoru však v okamžiku, kdy si Terka položila na zem mobil a tričko a kdy se chceme společně vyfotit, přišla výjimečně větší vlna a tričko i s mobilem spláchla. Naštěstí Terka reaguje rychle a po pár vteřinách mobil zachraňuje a k překvapení nás obou mobil funguje. Po procházce po pláži ještě neodoláme pár tempům v dokonale klidném a čistém moři a poté se přesouváme dál.

Míříme do města Paihia, ze kterého vyplouvají lodě do "Bay of Island". Zde se nachází obrovské množství menších a větších ostrůvků, nicméně na samotný výlet po lodi se nevydáváme a po chvíli ve městě se přesouváme dál. Kafe pijeme u Haruru falls, což jsou takové menší vodopády kousek za Paihií. Večer přespáváme v dalším z DOC kempů, do kterého se dostáváme přes stovky serpentin nahoru a dolů, až je nám z toho oběma špatně od žaludku. Večer se koupeme v řece a po pár skleničkách vína usínáme.

Trošku mi to nocování připomíná doby, kdy jsem jezdil na tábory, polní podmínky všude okolo nás, jen to víno jsem tehdy ještě nepil :-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.