Jak jsme jeli na Lofoty

25. prosince 2012 v 11:20 | Petr Matěj |  Erasmus - Lillehammer 2012
Je to již půl roku, co naše mise v Norsku skončila, i přes to ale tento blog není ještě zcela uzavřen a i když se trošku stydím, že se k výletu na začátku června vracím až nyní, je pořád lepší, než kdyby nádherný výlet na Lofoty zůstal nepopsán. Proto Vám při prvním božím hodu zkusím zprostředkovat, jak náš výlet na Lofoty vůbec vypadal a co jsme všechno zažili.

Pátek 1. června 2012 - den první

Na výlet na daleké Lofoty se chystáme v celkovém počtu čtyř kamarádů, který tvoří 3 Češi v podobě mě, Lucky, Kuby, s námi se vydává poznat nové kraje Němka Verča. Než vůbec odjíždíme, setkáváme se s těmi, kteří ještě z Norska neodjeli domů, v kuchyni a máme poslední společný večer. Nálada je trošku ponurá, neboť z Lofot míříme přímo zpátky do Čech, a tak nás nakonec všichni vypravují na nádraží, kde okolo půlnoci nabíráme směr Bodo.

Sobota 2. června 2012 - den druhý

Po zhruba 17 hodinách jízdy ve dvou vlacích se konečně dostáváme do nejsevernějšího města v Norsku, kam se dá dostat vlakem. V Bodo totiž železnice končí, dál už se dostat nemůžeme. Přesunujeme se do nedalekého přístavu, kde čekáme na trajekt, který nás tříhodinovou plavbou dosatne na Lofoty. Při příjezdu trajektu čekáme na výstup našich kamarádů z Lillehammeru, kteří se na trip vydali o pár dní dříve než my a tou dobou jsou již na cestě zpátky do Lillehammeru. Loučíme se na molu, dříve než na prvním srazu po Erasmu se už totiž nepotkáme. Nasedáme do trajektu a znavení už tak dlouhou cestou nám nedělá problém celou cestu prospat. Do Moskenes, tedy vesničky na Lofotech, přijíždíme stále za světla, avšak zdání klame - je deset hodin večer a na Lofotech je polární den.

Ubytování máme v A několik kilometrů od přístaviště. K cestě do místa ubytování chceme využít zapůjčení vozu, k našemu velkému překvapení nás však čeká pan domácí, který mě odváží na recepci k zaplacení, zbytek mých kamarádů půjčuje vůz, který bude pro náš pobyt na ostrovech potřebný. Ten hned využíváme k cestě na druhou stranu ostrovů, abychom byli svědky "západu" Slunce, které však ani trošku nezajde za obzor a už opět stoupá vzhůru. Po návratu na chatku chvíli večeříme, povídáme si a zkoušíme spát (při denním světle je to opravdu nezvyk), i když vlny narážející do nosných sloupků chatky nám usínaní neusnadňují.

Neděle 3. června 2012 - den třetí

Neděle využíváme k cestování po ostrovech, snažíme se projet co nejvíce to jde, na zajímavých místech zastavujeme a kocháme se nádhernou přírodní scenérií Lofotů. Najedeme více než 300 km a vrcholem je krásná opuštěná pláž zastrčená mimo hlavní cesty, na kterou jsme se museli dostat po prašné cestičce plné děr. Zpáteční cestu pak volíme bočními cestami tak, abychom vidětli opět něco jiného než při první cestě. Vzhledem k poměrně nepříznivému počasí se na půlnoční Slunce tentokrát nejedeme dívat, neboť bychom neviděli nic.

Pondělí 4. června - den čtvrtý

Počasí nám tentokrát vychází vstříc, a tak toho využíváme a podle plánu jedeme do jednoho zapadnutého fjordu, kde je mimo jiné skanzen. Nekřesťansky vysoké vstupné neplatíme, ale vyrážíme do kopců nad fjord, kde si sedáme a vstřebáváme krásy okolo nás.

Poté se přesmisťujeme do města Ramberg, kde jdeme na krátký, ale fyzicky velice náročný výšlap na vyhlídku přímo nad tímto městečkem. Po strmém stoupání a chvílemi i plazení se po čtyřech dorážíme nad město a před námi se otevírá nádherná scenérie Lofot. Zde odpočíváme, svačíme a fotíme se.

Večer se z chatky do tohoto města vracíme a sledujeme opět "západ" Slunce - tentokrát i s Vikou, která se svým přítelem také vyrazila na výlet, jen o pár dní později než my. Před půlnocí se však musíme rychle vrátit do chatky, neboť od půlnoci do 6 do rána je cesta uzavřena z důvodu stavebních prací na novém tunelu. Tuto uzavírku nesmíme propásnout, protože v úterý v 6:15 již musíme sedět na trajektu, kdy započne naše zpáteční cesta domů.

Než alespoň na pár hodin zalehneme, v A jdeme na kopec, kde fotíme vesničku pod námi a po vypití čaje s Vikou se i s ní naposledy loučíme. Výlet na Lofoty po probuzení v úterý ráno končí.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.