Nejvýznamnější střípky poslední doby

10. března 2012 v 11:44 | Petr Matěj |  Erasmus - Lillehammer 2012
Čas utíká jako voda, a tak je nejvyšší čas opět něco sesmolit. Poslední dobou není moc času na to podělit se s Vámi o naše zážitky, to se však tímto momentem mění. Naposledy jsme se podělili o dojmy z výletu za Martinou Sáblíkovou, od té doby se toho mnoho událo, a tak se ve zkratce pokusíme přiblížit ty nejvýznamnější akce, které jsme absolvovali.

Cabin Trip, 18. - 19. února 2012

Jak naši buddy studenti slíbili, organizují pro nás víkendový výlet na horskou chatu, vzdálenou cca. 2 hodiny jízdy autobusem od Lillehammeru. Na tento výlet vyrážíme společně s mezinárodními studenty z univerzity v Gjoviku, a tak se nás na chatě schází zhruba 50. Naši norští kamrádi pro nás mají připraveno spousty volnočasových venkovních aktivit včetně grilování, avšak extrémně nepříznivé počasí nám dělá čáru přes rozpočet. Nakonec venku trávíme zhruba jednu hodinu, po které se celí promrzlí vracíme zpět do chaty. Tam jsou připraveny alternativy v podobě osvědčených židlí (lidí je o jednoho více než židlí - známe všichni) a podobných her.

Po večeři se scházíme k vědomostnímu kvízu a poté již čas ubíhá ve víru zábavy, noční sauny a chlazení se ve sněhu - krásná zkušenost. :-) Po probuzení se pomalu slízáme na snídani, uklízíme a k poledni se vydáváme na cestu zpět do Lillehammeru.

Olympijské muzeum v Lillehammeru - 22. února 2012

Jak již bylo zmíněno v dřívejším blogu, v rámci kurzu Snow Business se každou středu vydáváme na nejrůznější výlety. Ve středu 22. února (na můj svátek) je organizován výlet do nedalekého Olympijského muzea, které je umístěno v Hakons Hall. Nejprve se dozvídáme fakta o firmě, která spravuje olympijský areál, poté si zdarma procházíme muzeum. V něm pak nacházíme i informace o českých úspěších - Emil Zátopek, Jiří Raška, Věra Čáslavská či Kateřina Neumannová. Ti všichni jsou zaznamenáni v análech zdejšího muzea.

Blbiny u Hakons Hall - 26. února 2012

Slunečného počasí v neděli využíváme k návštěvě kopečku v sousedství Hakons Hall. Bereme igelitové tašky a plánujeme blbnout jako malé děti. Já s Jakubem bereme i běžky, které nám konečně přicestovali do Lillehammeru, avšak počasí nám nepřeje, a tak se po krátké objížďce po naprsoto zmrzlé stopě vracíme k ostatním.

Olympijská bobová dráha - 29. února 2012

A další výlet v rámci Snow Businessu (tenhle předmět máme obzvlášť rádi). Tentokrát vyrážíme na bobovodou dráhu poblíž Hafjellu, na které se (jak jinak) jely závody v rámci ZOH v roce 1994. Nejprve se však vydáváme do zábavního parku, které mapuje tradiční norské trolly. Procházíme výstavu, zažíváme drobnou adrenalinovou zábavu a také "dům" hrůzy. Tato zábava je však poněkud kýčovitá, návštěva ledového královtsví však stojí za to, jen škoda, že v tunách ledu se pohybujeme uprostřed dne a nikoliv v noci, kdy jemná světla ještě podtrhují efekt sochařského umění.

Po dvouhodinovém posezení na sluníčku se již přesunujeme pod bobovou dráhu. Dostáváme základní instrukce, co a jak dělat v bobu, zjišťujeme, že naše přetížení bude 3G a rychlost okolo 100 km/h. Krásná práce. Dodávka nás vyváží na start, kde si nasazujeme helmy, jsme v pěti lidech připoutáváni v bobu a společně s jedním instruktorem se vydáváme směrem dolů. Neuvěřitelných 70 sekund. Člověk nevidí ale vůbec nic, jen v zatáčkách led malý kousek od hlavy. Není slyšet nic, jen řev spolujezdců v bobu. Po téhle zkušenosti můžu s klidným svědomím říct, že ti "blázni", kteří se do ledového koryta pouští dobrovolně, jsou prostě borci!

Světový pohár v Super G - Kvitfjell, 4. března 2012

A zase ta olympiáda. V rámci světového poháru se v hodinu vzdáleném Kvitfjellu koná mimo sobotního sjezdu i nedělní Super G. A právě v neděli se vydáváme do Kvitfjellu. První komplikace nastává už v Lillehammeru na nádraží, kde zjišťujeme, že již nelze koupit lístky do vlaku, a tak na hulváta nastupujeme bez lístků. Nakonec však v pohodě kupujeme jízdenky u průvodčího a těsně po staru závodu jsme v areálu. Bohužel sjezdové lyžování není v Norsku moc populární, a tak více než pár stovek diváků závod nesleduje. Očekáváme větší zážitek, než se nám ve skutečnosti naskýtá, ale na druhou stranu - kdo z vás kdy viděl "svěťák" ve sjezdu?

Ať tak, či tak, Norsko slaví, neboť první dvě místa patří právě zástupcům této země. Po závodě s nadějí vyčkáváme na autobus, který má odjezd ve 14:00, ale bohužel pro nás, informace na webových stránkách závodu byla mylná, tudíž se v tu chvíli nemáme jak dostat zpátky. Jdeme do tiskového centra, kde se o nás jeden z organizátorů překvapivě pečlivě stará, obstarává nám jednu dodávku pro 8 lidí, která tyto šťastlivce převáží do nedalekého města, kde se můžou nalodit na autobus. 4 z nás však zůstávají, neboť dohromady nás bylo 12. Nakonec se však na poslední chvíli naskýtá možnost jet ještě jedním autem, a tak těsně před odjezdem autobusu jsme všichni na zastávce.

Zde to ale nekončí. Autobus je již plný a nás je 12. Normálně by pro nás přijel jiný autobus, ale vzhledem k tomu, že jedeme pouze do Lillehammeru a autobus jede až do Osla, platíme v autobuse jízdenku a s touto jízdenku nasedáme do maxi taxi, které nás odváží až přímo ke koleji. Mají to tu zavedené moc hezky.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.